FETHULLAH’IN YURTLARI

Denizli’de Pamukkale, Manisa’da Celal Bayar , Aydın’da Adnan Menderes , Isparta’da Süleyman Demirel, Afyon’da Dumlupınar Üniversitesi. ..

Buralarda binlerce öğrenci okuyor…

Adlarını saydığım üniversitelerin ilçelerde de meslek yüksekokulları bulunuyor…

Örneğin Afyon’da, Muğla’da, Aydın’da, Manisa’da yaşayan öğrenciler oralarda çalışan işçi, işsiz, memur, esnaf, üretici Türkiye’ye nasıl bakıyor?

Neredeyse her ile, her ilçeye üniversite, meslek yüksekokulu açan devlet , öğrencilerin yurt sorununu çözümlemiş mi?

Üniversite öğrencilerinin bir bölümü Türkiye’yle yakından ilgili, Ortadoğu’da neler olup bitiyor, AB süreci ne anlam taşıyor gibi konularla ilgililer…

Bir bölümü ise ilgisiz…

Devlet üniversite açmış, ama yurt sorununu çözmemiş; böylece tarikatlara gün doğmuş. Afyon’dan Muğla’ya dek tarikat yurtları ve ”ışık evleri” çoğalmış…

İzmir’ den Muğla’ ya geçmeden önce Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak ve Başkan Yardımcısı Hüseyin Çalışkan’ la sohbet ettim…

***

Karşıyaka çağdaş ve uygar bir yerleşim birimidir…

Peki varoşları nasıl?

Kara çarşaflı, sarıklı ve cüppeli tarikatların kuşatması altında…

Cevat Durak diyor ki:

”İki buçuk yılda çok işler başardık. 10 bin öğrenciye burs veriyoruz. Şimdi ise dershane ve okul açma projelerimizi yaşama geçireceğiz… ”

Olayın özü bu!..

Eğitim! Eğitim! Eğitim!..

Ege’ye dek Türkiye’nin dört bir yanında ”tarikat kuşatması” kendini gösteriyor…

Aylar önce Hakan Dirik Ege’den Akdeniz’e uzanan kıyı diliminde toplumu iki parçaya bölen yeni ayrımcılık türünün nasıl geliştiğini yazmıştı Cumhuriyet’ te…

Siyaseti dinle harmanlayan o düşünce, yaz aylarında sosyal demokratların yönettiği kıyı kasabalarında ”haşema” ve ”tesettür mayosu” nu gündeme taşımıştı. Şimdilerde de ”haşemalı-tesettü r mayolu” termal turizmi kendini gösteriyor…

Bölgede kadrolaşma tüm hızıyla sürüyor…

İmamlar turizm müdürü oluyor!..

Çanakkale’den Fethiye’ye dek uzanan kıyı kesiminde ”tarikatçı kadrolaşma” bitmiş…

Bir örnek vereyim…

İzmir’de Karşıyaka-Fenerbahç e Ülker basketbol maçında Karşıyakalı seyirciler salona, ”Atam rahat uyu, Cumhuriyetimizin ve laik İzmir’in bekçisiyiz” yazılı pankartla girmek isteyince polis engeliyle karşılaşıyorlar.

Karşıyaka taraftarı bu tepkiyle karşılaşınca hemen bir formül bulup pankartı içeriye sokuyorlar ve İstiklal Marşı okunurken açıyorlar…

Bu kez polis görüyor pankartı…

Buyruk veriyor polis:

”Kaldırın o pankartı, sporla ilgisi yok!”

Kaldırılıyor…

***

Biraz da Muğla’ dan söz edeyim…

AKP Kafaca Belde Başkanlığı kahvelere duyuru asıyor:

”İş arayanlar AKP Belde Başkanlığı’na başvursunlar! ”

CHP Muğla Milletvekili Ali Aslan konuyu Meclis’e taşıyor…

Oysa, istimlak mağdurlarının Türkiye Kömür İşletmeleri’ ne öncelikli işçi alınmasıyla ilgili konu…

AKP’liler uyanık. İktidar onlar.

Yeme de yanında yat!..

Tarikat yurtları, ışık evleri…

Her yerde Fethullahçılar ve Nakşiler…

Eğer Fethullahçı ve Nakşiyseniz hiçbir sorununuz yok…

Konuştuğum üniversite öğrencileri anlatıyor:

”Eğer sizi elde ederlerse para içinde yüzersiniz… ”

Bir kız öğrenci:

”Yurtta kapalıyız. Derse girerken başımızı açıyoruz. 100 dolar burs alıyoruz. Ailemize de para, erzak yardımı yapıyorlar.”

Bir erkek öğrenci:

”Fethullahçıları n yanlarında kalıyorum. Çünkü ailem yoksul. Ne yapayım devletin yurduna giremedim… ”

Tarikat yurtları neden denetlenemez? Tarikat evlerinde olup bitenler devlet tarafından niçin izlenmez?

Medyamız ”Cüppeli Ahmet Hoca” nın din sömürüsünden elde ettiği paralarla ”Alpler’de dağ havasında, Malta’da deniz havası” ndaki tatilini gündeme taşırken Anadolu’daki üniversitelerde, okullarda ”tarikat şeyhleri” nin egemenliğine kayıtsız kalıyor!..

İrtica oralarda!..

Hikmet Çetinkaya / Cumhuriyet

3 Yanıt

  1. selam. ben bu sene son kez yapılan oks sınavına girdim. Ve şu an lise tercihide yaptım. İzmirde oturuyorum. Sağlık meslek lisesine gitmek istiyorum. Fakat şehir içine puanım tutmuyor. Mecbur izmir’in kenar ilçelerine gitmek zorunda kaldım ve Bergama ilçesinde bir sağlık mesleği tercih ettim. Fakat orasıda aynı. Fethullahçıların açtığı yurt var sadece. Herkes ora sana göre değil diyor. Ben 5 vakit namaz kılmayan fakat cuma namazını hiç aksatmayan Atatürkçü laik biriyim. Orada seni rahat ettirmezler, namaz kılmayanlara şöyle yapıyorlar-böyle yapıyorlar falan diye duyumlar aldım. Acaba devlet neden yurtlara önem vermiyor? Devletin yurtları olsa rahatız. Ama Türkiye’nin 4 bir yanı tarikatçıların yurtları ile dolu. Bakalım ne yapıcam. Okulların açılmasını bekliyoruz. Hayırlısı olur inşallah. Ama ben yurtta kalırken 5 vakit namaz kılmak istemiyorum. Cuma namazımı kılarım. ama 5 vakit kılmam. yurdun dini sohbetlerine katılmam. Umarum beni bu huyum yüzünden rahatsız etmezler. Eğer ederlerse koskoca 4 senelik lise hayatım bana zehir olur.

  2. Cumhuriyet gazetesinin YOBAZLARI Gülen’e laf yetiştirmeye çalışıyor
    Baş yazarı daha önce CUNTACILIKTAN yargılanmış (1972) orada affetnişler ama bir ayağı çukurda hala cunta işleri ile uğraşıyorken bir kez daha enselenmiş
    Gülen eğitim kurumları MÜSLÜMAN TÜRK milletinin milli ve manevi değerlerine bağlı olarak yetişmesi içindir
    Selanik dönmesi yahudi sabetaylar elbet rahatsız olacak

  3. ‘ 5 vakit namaz kılmayan fakat cuma namazını hiç aksatmayan Atatürkçü laik biri’ ……..hakkan nick li kişi sorun burda işte..atatürkçü laik biri olunca namaz kılınmıyormu… ????

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

